Deze recensie-exemplaren lees en recenseer ik sowieso in 2020/2021

Ik vroeg via social media aan jullie of ik weer een overzicht moet maken met de recensie-exemplaren die ik in de tweede helft van 2020 ga recenseren (nu de eerste helft vol is) én met de meerderheid van de stemmen kwam daar een ‘ja’ uit! Houd dit artikel vooral nog eens in de gaten, want als er een recensie verschijnt, zal ik dat hier ook updaten.

Note: Ik laat deze blogpost niet zien om op te scheppen! Ik wil jullie puur op de hoogte te brengen van welke recensies er binnenkort zullen verschijnen. Uiteraard is dit ook een mooie kans om een aantal recensie-exemplaren alvast de spotlight te geven die ze verdienen! Hopelijk begrijp je me dus niet verkeerd.

Februari

Drie uurCarmens kookpuntAfbeeldingsresultaat voor bestemming geluk alineDe Zeven Zussen 6 - ZonNachtvlinder

Boekerij ~ Crime Compagnie ~ Boekerij ~ Xander Uitgevers (2x)

De oudste recensie-exemplaren die nu nog ongelezen in mijn kast staan, komen uit februari. Ik had dat uiteraard het liefst anders gezien, maar als je mijn bookhaul van die maand hebt gezien, dan weet je misschien nog wel dat ik ontzettend veel boeken heb ontvangen. Ik heb er daar nog vijf van over, die jullie zeker gaan terugzien in de tweede helft van 2020. Te beginnen met de thrillers ‘Drie uur’ van Rosamund Lupton en ‘Carmens Kookpunt’ van Carmen Prins. Ik ben er gewoon nog niet aan toe gekomen, maar dat zal vast niet lang meer duren. Net als het boek ‘Bestemming geluk’ van Aline van Wijnen en – hoe kan het ook anders? – ‘Zon’ van Lucinda Riley. Ik heb zulke hoge verwachtingen voor die laatste dat ik stiekem een beetje bang ben geworden, oeps. Gelukkig weet ik dat Lucinda Riley bijna nooit teleurstelt, dus eigenlijk moet ik mij gewoon over die angst heen zetten. Tot slot heb ik ‘Nachtvlinder’ van Teske de Schepper nog staan. Er zit veel poëzie in en daardoor moet ik uit mijn comfort zone stappen, maar dat gaat zeker gebeuren. Ik volg Teske namelijk al lang, dus ik ga dit boek in tegenstelling tot Grappig Jammer wel zelf lezen.

Maart

Zo goed als nieuwPolitie niet betreden - 1 Secondebol.com | Mijn grootste wens, Lucy Dillon | 9789026150906 | BoekenNu of nooitEen vertrek thriller - Terug naar Cornwall

Boekerij ~ Uitgeverij de Fontein (2x) ~ Volt ~ Crime Compagnie

Na de stormvloed aan recensie-exemplaren uit februari kreeg ik er in maart 2020 ietsje minder. Ik heb er nu nog vijf staan, waarvan ik verwacht dat ik ze snel uitlees. Te beginnen met de titels van Nederlandse auteurs ‘Zo goed als nieuw’ van Petra Vollinga (over Marktplaats, nog altijd zo origineel!) en ‘Terug naar Cornwall’ van Marelle Boersma (dat de hopelijk voor mij ultieme zomerthriller gaat worden). Van beide auteurs weet ik dat ze een fijne schrijfstijl hebben, dus dat gaat goed komen. Daarnaast heb ik nog ‘1 seconde’ van Sophie McKenzie (en hieronder zie je ook alvast het vervolg), ‘Mijn grootste wens’ van Lucy Dillon en de hopelijk heerlijke New Adult ‘Nu of nooit’ van J.A.Redmerski. Ik weet absoluut zeker dat jullie deze vijf boeken sneller dan je misschien verwacht terug gaan zien. Let maar op!

April

De bromance boekenclubDe jachtTegen beter weten inDe vlinderkamerTarifaSouvenirbol.com | Mijn jaar na jou | 9789000370429 | Nina de Pass | Boeken

Boekerij ~ Volt ~ Boekerij ~ Xander Uitgevers (2x) ~ A.W. Bruna ~ Best of YA

April doet wat hij wil, zoals met boeken strooien! Ik heb er al een aantal gelezen uit deze maand, maar zeker nog niet allemaal. Er staan er namelijk ook nog een boel in mijn boekenkast. Wat dacht je bijvoorbeeld van ‘De Bromance Boekenclub’ van Lyssa Kay Adams waar ik veel goeds over heb gehoord? Datzelfde geldt overigens voor ‘Tegen beter weten in’ van Charlotte de Monchy en ‘Mijn jaar na jou’ van Nina de Pass. Stuk voor stuk boeken waar ik dus al nieuwsgierig naar was, maar die nu nog hoger op mijn lijstje staan. Dat wil echter niet zeggen dat ik niet benieuwd ben naar de andere boeken. ‘De jacht’ is geschreven door Elle Kennedy, dus dat kan ook niet meer mis gaan en dan heb ik het nog niet gehad over ‘De vlinderkamer’ van Lucinda Riley en de hopelijk heerlijke zomerboeken ‘Tarifa’ van Kiki van Dijk en ‘Souvenir’ van Suzanne Vermeer. Ik laat jullie hopelijk gauw weten of het must reads zijn!

Mei

bol.com | Door het sleutelgat, Ruth Ware | 9789024588596 | BoekenRedwood Ridge 2 - Het begint met een kusDe mensen boven ons

L.S. Amsterdam ~ A.W. Bruna (2x)

In tegenstelling tot de vorige maanden valt het aantal recensie-exemplaren in mei mee. Ik heb ‘Door het sleutelgat’ van Ruth Ware staan en ik hoop echt dat zij mij met dit boek net zo weet weg te blazen als toen ik ‘In een donker, donker bos’ voor het eerst las. Datzelfde hoop ik natuurlijk ook van ‘Het begint met een kus’ van Kelly Moran. Ik ben positief verrast door haar eerste boek uit deze serie ‘Het begint met een blik’, dus wat mij betreft kan het niet misgaan. Dit rijtje sluiten we af met het nieuwste boek van Lisa Jewell. Dit keer sleept ze haar lezers in ‘De mensen boven ons’ mee naar een mysterieuze situatie. Er liggen een dode gezinsleden in de keuken, maar er is ook een gevoede en verschoonde baby in haar bedje. De vraag is: wie heeft daar voor gezorgd en waar is degene nu? Binnenkort weet ik het antwoord!

Juni

Misverstand-serie 1 - Misverstand in de middle of nowhereOnder invloedDe stagiairThe Good GirlsZomerdromenDe playerIk pleit voor jou!Again 2 - Trust AgainIk moet dit doenOns huisDe kleur van ColoradoPlankenkoortsRood, wit & koningsblauwBonuskindPolitie niet betreden - Elke seconde telt

Zomer & Keuning ~ Crime Compagnie ~ Xander Uitgevers ~ Moon Uitgevers ~ XX ~ Volt ~ HarperCollins ~ Boekerij ~ Leopold ~ Volt ~ Zomer & Keuning ~ L.S. Amsterdam ~ Zomer & Keuning ~ The House of Books ~ Fontein

Stiekem krijgen jullie nu al even een sneak peek van de ‘bookhaul van juni’. Geniet er maar van, want het zijn een boel recensie-exemplaren! Stiekem kijk ik wel oprecht uit naar al deze titels: van ‘Misverstand in de middle of nowhere’ van Lis Lucassen, ‘De player’ van Vi Keeland tot ‘De kleur van Colorado’ van Rebecca Yarros en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat dacht je bijvoorbeeld van ‘Plankenkoorts’ van Tamara Haagmans, ‘Trust Again’ van Mona Kasten of ‘Onder invloed’ van Marijke Verhoeven.

Veel boeken van Nederlanders auteurs valt mij trouwens op. Ik heb namelijk ook nog ‘Ik pleit voor jou’ van Marijke Vos, ‘Zomerdromen’ van diverse Nederlandse auteurs, ‘Ik moet dit doen’ van Maren Stoffels en ‘Bonuskind’ van Saskia Noort klaar staan. Welke boeken ik nog niet heb genoemd? ‘De stagiair’ van Helen Monks Takhar (al wat gemengde reacties over gehoord), ‘The Good Girls’ van Sara Shepard (eindelijk het vervolg op The Perfectionists), ‘Ons huis’ van Louise Candlish (dit boek klinkt heerlijk mysterieus!), ‘Rood, wit & Koningsblauw’ van Casey McQuiston (komt deze maand al langs) en tot slot ‘Elke seconde telt’ van Sophie McKenzie. Dat laatste boek ga ik absoluut direct lezen na het eerste deel.

Ik denk dat er maar één ding opzit: een hele lange leesvakantie boeken! Wie weet op een mooie (coronaproof) locatie? Grapje natuurlijk, maar laat vooral in de reacties weten welke recensie-exemplaren ik voorrang moet geven. Ik hoor het graag.

Previous post We gaan op reis naar… Cockleberry Bay!
Next post Laten we het eens hebben over dwarsliggers!