Deze recensie-exemplaren lees en recenseer ik sowieso in 2020

Precies een jaar geleden deelde ik met jullie welke recensie-exemplaren nog ongelezen in mijn kast stonden. Niet om iemand jaloers te maken of te pronken met de boeken die ik heb ontvangen, maar puur als aankondiging om te zien welke recensies er in het nieuwe jaar verschijnen én als geheugensteuntje voor mezelf. Aangezien dit erg goed is bevallen – voor mezelf – deel ik dat graag dit jaar weer. Benieuwd welke boeken ik in het nieuwe jaar sowieso ga recenseren? Kijk dan mee.

Affiliate waarschuwing: Benieuwd naar een boek? Klik op de link en je wordt automatisch doorverwezen naar de pagina op Bol.com. Mocht je via deze link iets kopen, ontvang ik daar een klein percentage over, zonder dat het er bij de koper bijkomt. Alvast bedankt!

September

Het schaduwjaarKamer 305Het Instituut

Best of YA ~ Futuro Uitgeverij ~ Boekerij

Zoals je ziet, heb ik de recensie-exemplaren in dit artikel gesorteerd op de maand van binnenkomst. Zo ontving ik in september twee (behoorlijke dikke) fysieke boeken. Niet erg, maar ik voel stiekem een drempeltje om met beide te beginnen. Over ‘Het schaduwjaar’ van Kim Liggett heb ik zoveel goeds gehoord, dat ik bang ben dat het bij mij gaat tegenvallen (maar dat hoop ik natuurlijk niet) en hetzelfde geldt eigenlijk voor ‘Het instituut’ van Stephen King. Ik heb nog nooit een boek van deze auteur gelezen. Alle positieve woorden hebben mij over de streep getrokken om het te proberen, maar hopelijk ben ik het daar mee eens. In het nieuwe jaar dus meer over deze twee titels! Ook in september ontving ik een digitaal exemplaar van ‘Kamer 305’ van Yvonne Franssen. Ik heb niet zoveel verwachtingen als bij de andere twee, maar doordat het een digitaal exemplaar is, is het er gewoon nog niet van gekomen.

Oktober

The Burning Shadow #2 OriginDe ongemakkelijke lessen van Mrs P.De P.S. I Love You ClubWinter in SchotlandClownsnachtToen ik dood was

Zomer & Keuning ~ Uitgeverij Elmar ~ Luitingh-Sijthoff ~ HarperCollins ~ Best of YA ~ Crime Compagnie

De teller in oktober staat momenteel nog op 6 te lezen recensie-exemplaren. Grappig detail: in de blogpost van vorig jaar deelde ik ‘Opal’ van Jennifer L. Armentrout en nu is dus het tweede deel uit de spin-off aan de beurt ‘The Burning Shadow’. Deel één ‘The Darkest Star’ was nog echt een opstapje, dus ik ben erg benieuwd wat dit boek weer gaat brengen. Gelukkig heb ik nog even, want het derde deel in deze reeks verschijnt pas in het najaar van 2020. Dan heb ik dit boek absoluut wel gelezen. Maar er is meer: zo kijk ik ook erg uit naar ‘De P.S. I Love You Club’ van Cecelia Ahern (waarvoor ik eerst deel één ‘P.S. Ik hou van jou’ nog ga lezen), ‘Winter in Schotland’ van Sarah Morgan (aangezien dit mij het ideale winterboek lijkt), ‘Clownsnacht’ (want Daniëlle Bakhuis is een genie in het schrijven van originele plots) en ‘Toen ik dood was’ van Loes den Hollander (lijkt me een boek, dat je als een speer uit hebt). Tot slot heb ik nog één boek: ‘De ongemakkelijke lessen van Mrs. P’. Ik wil dit boek – dat ik als een verrassing kreeg van de uitgeverij – wel een kans geven. Maar ik twijfel nog of het wel qua genre mijn ding is. We gaan het zien en jullie gaan het lezen als ik één van deze titels heb gelezen.

November

De laatste briefWinterbergGrappig jammerDe schoonmoederDe gelukkige (The Lucky One)Een Noorse winternachtSchone schijnGap Year - Festival

Zomer & Keuning ~ Xander Uitgevers ~ Meulenhoff ~ Boekerij (2x) ~ Xander Uitgevers (2x) ~ Leopold

Als je mijn bookhaul van november hebt gezien, dan weet je misschien nog wel dat ik in die maand echt heel veel recensie-exemplaren heb ontvangen. Een deel heb ik daarvan al gelezen, maar een deel ook nog niet. Zo heb ik nog de New Adult van Rebecca Yarros ‘De laatste brief’ te goed. Ik heb er inmiddels al zoveel goeds over gehoord, dat ik eigenlijk niet meer kan wachten. Hopelijk bevalt het mij beter dan haar Renegades-serie. Daarnaast wachten ook de romans ‘De schoonmoeder’ van Sally Hepworth, ‘De gelukkige’ van Nicholas Sparks, en ‘Een Noorse winternacht’ van Karen Swan op mij. Vooral over die laatste titel heb ik al het één en ander gehoord, maar ik ben echt heel benieuwd of dit boek qua kwaliteit bij Lucinda Riley in de buurt komt. Dan heb ik nog ‘Winterberg’ van Kiki van Dijk en ‘Schone schijn’ van Mary Higgins Clark. Beide auteurs staan bekend om boeken, die je binnen een dag uit kan hebben. Dus het zal vast niet lang meer duren, voordat ik deze boeken daadwerkelijk lees. En de lijst wordt aangevuld met ‘Grappig jammer’ van Tim Hofman (een gedichtenbundel waar ik de tijd voor wil nemen) en ‘Festival’ van Iris Hermans (aangezien het een jeugdboek is, verwacht ik dat ik het boek ook snel uit heb, maar hopelijk doet het ook iets met mij). Nog genoeg te gaan, maar gelukkig staat er weer een nieuw jaar voor mij klaar.

December

FamiliegelukJong en opgebrandDuizend graden in de schaduwWacht op mij - Droom van mijYou - Verborgen verledenDe gezellige dikzak

Crime Compagnie ~ Uitgeverij Elmar (2x) ~ Zomer & Keuning ~ Xander Uitgevers ~ Uitgeverij Elmar.

En we sluiten de maand af met de recensie-exemplaren die ik deze maand nog ontving. Zo kreeg ik – geheel onverwacht – van Uitgeverij Elmar maar liefst drie recensie-exemplaren: ‘Jong en Opgebrand’ van Bram de Brabander, ‘Duizend graden in de schaduw’ van Gijs van Middelkoop’ en ‘De gezellige dikzak op dieet’ van Wouter Cornet. Als ik kijk naar de onderwerpen, ben ik vooral benieuwd naar de eerste en de laatste, maar wie weet lees ik de tweede er wel direct achteraan. Dat ga ik nog even aankijken. Over de recensie-exemplaren ‘Familiegeluk’ van Barbara Sevenstern, ‘Droom van mij’ van Jennifer L. Armentrout en ‘You – Verborgen Verleden’ van Caroline Kepnes lezen jullie in het nieuw jaar sowieso gauw meer. Maar voordat ik dat laatste boek lees, bekijk ik natuurlijk nog even de serie, die sinds 26 december op Netflix staat.

Nog 23 recensie-exemplaren te gaan (tegenover de 17 boeken van vorig jaar). Ik heb nog een hoop te doen, maar gelukkig houd ik het plezier er wel in. Welke boeken ga jij sowieso in het nieuwe jaar lezen? Ik hoor het graag in de reacties hieronder. Alvast veel leesplezier.

Previous post Deze boeken verschijnen in januari 2020
Next post De (voor mij) beste boeken van 2019