Recensie: Losing it – Cora Carmack

Weet je nog die periode dat het lekker weer was in Nederland? Dat was de tijd dat ik Losing it las van Cora Carmack. Ik vergat er helemaal een recensie over te schrijven én las daarna allemaal andere boeken, maar daarom hebben jullie nog wel een recensie van mij tegoed.

Bliss Edwards is bijna afgestudeerd en heeft ‘het’ als enige in haar vriendenkring nog niet gedaan. Ze vindt dat daar maar eens een eind aan moet komen en de simpelste methode lijkt haar een onenightstand. Dat blijkt nog niet zo eenvoudig. Eindelijk met een aantrekkelijke jongen in bed beland, raakt Bliss in paniek en gaat ze ervandoor. Alsof dat nog niet gênant genoeg is: als ze het lokaal van de nieuwe docent drama inloopt, herkent ze de man die ze acht uur eerder naakt achterliet in haar bed…

Querido ~ 256 pagina’s ~ juli 2015 ~ ISBN: 9021458721

Het eerste hoofdstuk had zo een aflevering van de (onlangs afgelopen) serie Awkward kunnen zijn: Als Bliss van haar beste vriendin Kelsey iemand in de bar moet zoeken die haar ontmaagdt, zit ze daar nou niet per se om te juichen. Ja, ze wil zelf ook niet meer de enige maagd van haar vriendengroep zijn, maar Bliss vindt wel dat ze het niet met de eerste de beste kan doen. Totdat ze de knappe Garrick Taylor (inclusief sexy Engels-accent) ontmoet, die in de drukke bar Shakespeare aan het lezen is. Hij is aan het wachten tot hij zijn appartement weer in kan en laat hij nou precies in de buurt van Bliss wonen. Helaas neemt de onzekerheid van Bliss de overhand en kapt ze haar bijna one-nightstand met een flutexcuus af. Ze vlucht halfnaakt en zonder sleutels haar eigen huis uit, terwijl Garrick verbaast achterblijft. Als ze de volgende ochtend weer in de collegebanken plaatsneemt, blijkt haar nieuwe theaterdocent inderdaad (de achtergelaten) Garrick te zijn.

Ik heb dit boek geleend bij de bibliotheek.

Weinig erotische scènes

Losing it is het eerste deel van een trilogie en wederom een New Adult. Terwijl er boeken in dit genre bestaan, die volledig om de seks draaien (zoals bijvoorbeeld Schijnbaar Perfect), zijn er ook boeken waar het onderwerp seks wel voorkomt, maar waar niet het gehele verhaal omdraait. Losing it is een voorbeeld van dat laatste punt: ja, het draait om de maagdelijkheid van Bliss, maar echte erotische scènes zijn er zelden. Dat vind ik toch wel een pluspunt van dit boek, want zoals ik bijvoorbeeld in de recensie van Schijnbaar Perfect schreef, was daar de hoeveelheid erotische scènes extreem.

Pageturner

Tevens is dit boek wel een echte pageturner te noemen. Hoewel het ook wel een beetje aan het weer lag, had ik Losing it in no time uit. Dit vind ik meestal iets positiefs en dat was het ook deels. Zo schrijft Cora Carmack erg fijn: zonder moeilijke woorden en heerlijk om even niet bij hoeven na te denken. Toch ging het soms ook wel erg snel voor mijn gevoel. Het leek wel of er haast zat in het boek en alle bijbehorende gebeurtenissen. Ik kon mij daarom ook moeilijk inleven in Bliss of Garrick. Het krijgen van inlevingsvermogen maakte het nog moeilijker door het karakter van vooral Bliss. Ze flapt er alles uit wat ze denkt en dat zou ik zelf nooit doen. Er waren wel momenten dat ik mee kon voelen, maar vooral op het einde stoorde ik mij vooral aan haar.

Hoewel ik niet volledig overtuigd ben van deze New Adult, is Losing It een prima boek voor tussendoor. Je hoeft er niet bij na te denken. De verhaallijn is prima te doen (en doet mij stiekem een beetje denken aan Pretty Little Liars) en je bent er nog eens zo doorheen! Daarnaast leer je nog eens iets over de theaterwereld op de opleiding, lees je een grappige situatie met o.a. de (onzichtbare) kat van Bliss en zo is het zeker een vermakend boek te noemen.

Van de zomer zal ik waarschijnlijk deel twee nog gaan lezen. Dus misschien gaat dat boek mij meer overtuigen. De volgende delen zijn geschreven vanuit andere personages, maar Bliss en Garrick zullen terugkeren. Kende jij dit boek/trilogie al? Laat het dan weten in de comments.

Previous post Recensie: De Kroon – Kiera Cass
Next post Wie schrijft, die blijft? – Claudia de Boer

One thought on “Recensie: Losing it – Cora Carmack

1. Obviously ken ik deze serie, en het is nu weer lekker weer! Ik moest ook wel meteen aan Ezra en Aria denken bij deze situatie, al zullen er misschien wel meer boeken over zijn en valt het gewoon op omdat de serie zo populair is. Maar ik vind Bliss zeker een leuk personage! Ze keert later nog terug in een ander boek uit de serie, als je die nog gaat lezen 🙂
    Edriënne onlangs geplaatst…Recensie: Vertel me drie dingenMy Profile