Deze recensies verschijnen in mei

We zijn alweer bijna twee weken in mei, maar ik ben helemaal vergeten om de aankomende recensies aan te kondigen. Gelukkig is de maand nog niet over, dus bij deze de recensies die jullie binnenkort kunnen verwachten.

16 mei: Het Pardijs

Het paradijsWanneer Liza Roozenboom lange tijd niks hoort van haar zoon Mark, die op vakantie is op het eiland Corfu, begint ze zich zorgen te maken. Het is niets voor de anders zo betrouwbare Mark om niet eens te reageren op de berichtjes die zijn moeder hem stuurt. Haar onrust neemt alleen nog maar toe wanneer ze Marks beste vriend Fedde spreekt. Fedde vertelt haar dat Mark een meisje heeft ontmoet met wie hij is gaan backpacken. Sindsdien lijken Mark en deze Thera in het niets te zijn verdwenen. Hoewel iedereen in haar omgeving zegt dat er niks aan de hand is, dat Mark gewoon verliefd is en geen tijd heeft voor zijn moeder, kan Liza dat niet geloven. Mark zou haar nooit zomaar buitensluiten, er moet iets aan de hand zijn.

A.W. Bruna ~ april 2017 ~ 352 pagina’s ~ ISBN: 9789400507708

Het eerste boek dat ik deze maand recenseer, is tevens het enige recensie-exemplaar! Van A.W. Bruna ontving ik in april het boek Het Paradijs van Suzanne Vermeer (pseudoniem van de in 2013 overleden Paul Goeken). Een plaatje om te zien, maar geldt dat ook voor de inhoud? Hoge verwachtingen, want de winterthriller Lawinegevaar – en tevens de eerste boek dat ik van deze schrijver las – beviel enorm. Of Het paradijs deze verwachtingen heeft waargemaakt, lees je op 16 mei op mijn blog.

19 mei: Baklava

BaklavaIn bepaald opzicht verschillen we van elkaar als dag en nacht. Wat onze relatie van ruim twintig jaar nooit kwaad heeft gedaan. Mensen kunnen elkaar soms heel goed aanvullen, een sleutel-slot-relatie hebben bijvoorbeeld. Zonder al te veel aan elkaar te hoeven uitleggen, weet de een precies wat de ander bedoelt. Heel lang heb ik gedacht dat mijn man dat ook bij mij had. Dat als hij zonder me aan te kijken iets tegen me bromde, hij dat deed ter bevestiging en goedkeuring en daarvoor geen woorden nodig had. Hoe lang kan een mens zichzelf voor de gek houden?

Karakter Uitgevers ~ april 2016 ~ 26 pagina’s ~ ISBN (e-book): 9789045210186

Op 19 mei verschijnt de recensie van het korte, maar krachtige boek Baklava van Jet van Vuuren. Het boek bestaat uit 26 pagina’s, maar ik heb er toch een duidelijke mening over kunnen vormen ondanks dat ik ‘m binnen een halfuurtje alweer kon dichtslaan. Benieuwd wat ik ervan vond? Kom dan aanstaande dinsdag weer terug naar mijn blog.

23 mei: Verwoest

VerwoestWanneer Juul het graf van haar broer Milan bezoekt, doet ze een schokkende ontdekking: DOEN + DURVEN = WAARHEID staat er in de aarde gekerfd. Niet veel later ontvangt ze een boodschap: in ruil voor de waarheid over Milans dood krijgt ze een ‘dare’. Juul besluit de uitdaging aan te gaan; ze móét weten wat haar broer is overkomen. Maar dan volgen de ‘dares’ zich in moordend tempo op en ze zetten Juul helemaal klem. Wie is de persoon die haar uitdaagt? En lukt het Juul om de waarheid te achterhalen?

Uitgeverij de Fontein ~ februari 2017 ~ 272 pagina’s ~ ISBN: 9789026142949

Op 23 mei verschijnt de recensie van de jeugdthriller Verwoest (geschreven door Margje Woodrow) op Judithblogtsolo.nl. Is het boek te vergelijken met de jeugdthrillers van Mel Wallis de Vries, die ik allemaal heb gelezen? Het antwoord laat nog even op zich wachten – voor jullie uiteraard, want de recensie staat al even ingepland.

26 mei: Onverminderd

OnverminderdOnverminderd van Rebecca Yarros is rauw, realistisch en romantisch. Dat rauwe begint al bij de openingsscène, waarin Ember het dramatische nieuws krijgt dat haar vader is gesneuveld in Afghanistan. In die toch al kwetsbare periode komt ze er ook nog achter dat haar vriendje Riley het doet met haar huisgenoot. Ember vindt steun bij Josh, de ijshockeycoach van haar broertje. Maar ze kijkt wel uit om zich in een nieuwe relatie te storten..

Zomer & Keuning ~ september 2015 ~ 304 pagina’s ~ ISBN: 9789401905039

Op 26 mei verschijnt er weer een recensie van een boek uit het New Adult-genre. En als ik ergens van houd, zijn het wel New Adults. Maar wist Onverminderd van Rebecca Yarros mij net zo te overtuigen als de boeken van Colleen Hoover, Sophie Jackson of het eerste boek dat ik van haar las Onverwacht dat deed? Je zult het snel te weten komen mits je terugkeert naar mijn blog. En dat hoop ik natuurlijk wel!

30 mei: Misschien Nooit

Misschien nooitMisschien nooit van Colleen Hoover is een liefdesverhaal – al zou je het ook een lustverhaal kunnen noemen – vanuit het mannelijk perspectief van Warren. Hij is zo’n type waar we niet op willen vallen, maar het gebeurt tóch. Warren is namelijk een tikje vuig, een tikje uitgekookt en een tikje… nou ja, meer dan een tikje knap. De perfecte match voor Hooters-serveerster Bridgette, die ook niet op haar mondje is gevallen. Het vonkt en knettert deze hele novelle lang tussen hen, en dat alles vanuit het onweerstaanbare perspectief van Warren.

Zomer & Keuning ~ juni 2016 ~ 99 pagina’s ~ ISBN: 9789401907804

Op 30 mei verschijnt het (korte) vervolg op Misschien Ooit, Misschien Nooit. Andere personages hebben de hoofdrol en dit keer is het geen verhaal over de liefde, maar meer over lust. Misschien Ooit is mijn favoriete New Adult, maar kan Misschien Nooit mijn hoge verwachtingen waarmaken? Je leest het aan het einde van deze maand op mijn blog.

Van welk boek zou jij nou weleens een recensie willen zien? Laat het weten in de comments en misschien kan ik binnenkort (wie weet in de maand juni) aan je verzoek voldoen.

Previous post Eurovisie Songfestival: 2e halve finale
Next post Het paradijs – Suzanne Vermeer