Een film waar ik al weken benieuwd naar was door de reclames in de bioscoop, op televisie en social media: Hartenstraat. De film is geproduceerd door actrice, ‘Expeditie Robinson’-kandidaat maar dus ook regisseur Sanne Vogel. In Verliefd op Ibiza speelde zij zelf een rol (in deze film ook een klein rolletje), maar nu is ze dus de regisseur.

Het verhaal van de film

De film speelt zich af in de negen straatjes van Amsterdam.  In dit dorpje lijkt iedereen op zoek naar de liefde: de rokkenjager Bas (Tygo Gernandt), de senioren Bep (Kitty Courbois) en Aart (Frits Lambrechts) en het gesettelde paar Rein (Egbert-Jan Weeber) en Jacob (Sieger Sloot). De enige die niet op zoek is naar de liefde is traiteur Daan (Marwan Kenzari). Hij woont in dit dorp samen met zijn dochter Saar (Nadia Koetje). Hij is al een tijdje geleden gescheiden van zijn vrouw, die nu alweer samen is met iemand anders (gespeeld door Stacey Rookhuizen).

Dan verschijnt Katje (Bracha van Doesburg) als buurvrouw van Daan in het kleine dorpje. Katje opent een nieuwe kledingzaak in de Hartenstraat.Als vlak voor haar openingsfeest de catering afbelt,  kloppen haar werknemers (gespeeld door Lorena Gonzalez en Terence Schreurs) aan bij Daan. Wat blijkt? Daan en Katje zijn elkaars tegenpolen en lijken elkaar niet uit te kunnen staan. Terwijl Katje nog een relatie heeft, krijgt ze toch gevoelens voor Daan. Als ze dan toevallig hoort dat hij zich aangemeld heeft op een datingsite, stuurt ze hem een anonieme mail. Zal er contact ontstaan tussen Daan en Katje via internet en komt Daan er achter wie deze anonieme persoon is? Zal deze film eindigen met een happy end of loopt het toch net iets anders? Je kunt het zelf allemaal zien in de film Hartenstraat.

Mijn mening

Als GTST-liefhebber en Nederlandse film liefhebber moest ik deze film natuurlijk zien. Overal waar je keek in beeld zag je wel iemand die je kende van RTL (natuurlijk ook omdat het een RTL productie is). Alleen met de hoofdpersonen had ik nog niet veel kijk-ervaring. De hoofdpersonen spelen echt heel goed (Marwan, Nadia en Bracha), waardoor niet alleen het verhaal makkelijk te volgen was, maar waardoor je echt kon meeleven met de hoofdpersonages en hun persoonlijke verhaal. Ik kende Bracha dan wel al van bijv. het Schnitzelparadijs, maar ze heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Marwan en Nadia kende ik niet, maar ik kan je vertellen dat ze beiden geweldig spelen.

De bij-personages deden er toe en omdat het verhaal zich afspeelt in een klein dorp was de overgang van verhaallijnen heel makkelijk te volgen en bleef het leuk om naar te kijken. Er zat humor in deze film, de acteurs en actrices waren goed, de film heeft echt verrassende moment en is dus niet compleet te voorspellen en het laatste pluspunt was natuurlijk de locatie, want de locatie heeft voor mij de film helemaal gemaakt.

+-punten

• Humor
  • Goede keuze van actrices/acteurs
  • Verrassende momenten
  • Goede locatie

-punten

Ik kan op dit moment geen negatieve punten benoemen. De film maakt je gewoon vrolijk door de humor, goede acteurs/actrices en de mooie locatie. Meestal bij Nederlandse films heb je te maken met voorspelbare stukken, dat was in deze film echt minimaal. Alleen het einde, maar de weg er naar toe was onvoorspelbaar.

Als ik een cijfer moest geven, had ik een 8,5 gegeven

Dit was mijn recensie van de film Hartenstraat. Als je nog een film zoekt om een avond/middag of zelfs ochtend te kijken, dan raad ik je deze film met liefde aan. Erg leuke film, die al mijn verwachtingen heeft waargemaakt. Ik werd er vrolijk van en dat is precies wat ik had gehoopt. Heb jij deze film al gezien?

Previous post Shoplog Kruidvat, Action en Budget
Next post 10 voordelen om te gaan sporten

2 thoughts on “Filmrecensie: Hartenstraat