Deze recensies verschijnen in maart ’17

Soms moet je nieuwe concepten verzinnen om vooruit te komen met je blog. Daarom heb ik vandaag ‘Deze recensies verschijnen in maart’, zodat jullie weten welke boeken de aankomende maand besproken worden in de vorm van een recensie. Benieuwd? Lees snel verder.

Did I Mention I Need You

Dimily serie 2 - Did I mention I need you?Het is een jaar geleden dat de achttienjarige Eden Munro haar stiefbroer, en geheime liefde, Tyler Bruce, zag. Vanwege hun familie hebben ze een time-out in hun geheime relatie genomen, maar Eden kan haar opwinding moeilijk verbergen als Tyler haar voor de zomer in New York uitnodigt. Eden is gelukkig met haar vriend Dean, maar tijdens een lange, hete zomer wordt het duidelijk dat de twee nog niet over elkaar heen zijn. Kunnen Tyler en Eden de verleiding weerstaan?

Uitgeverij Moon ~ oktober 2016 ~ 336 pagina’s ~ ISBN: 9789048834778

Na het lezen van Did I Mention I Love You wist ik gewoon welk boek ik echt moest kopen: het tweede deel Did I Mention I Need You. Gelukkig had ik iets daarvoor een bol.com-cadeaukaart gehad en was ik in staat om dit boek echt te kopen. En daar heb ik geen spijt van. Inmiddels heb ik dit boek al gelezen en ben ik bijna net zo enthousiast als over het eerste deel. Ik kan in bijna niet meer wachten op het derde deel Did I Mention I Miss You, maar gelukkig hoeft dat ook niet zo heel lang want deze verschijnt op 6 maart.

De Lovebus

De lovebusOp zaterdagavond 7 februari 1976 werden in Medum en omgeving twee mensen vermoord, er viel één zwaargewonde en acht personen hadden medische zorg nodig voor lichtere verwondingen.
Al dat geweld draaide om seks.
Dit is het verhaal van die avond.

Querido Kinderboek ~ 176 pagina’s ~ februari 2017 ~ ISBN: 9789045120591

In de voorjaarsbrochure van Querido viel mijn oog op ‘De Lovebus’. De schrijver kwam mij niet bekend voor en ook was het mijn eerste kennismaking met deze uitgeverij. Toch heb ik er geen spijt van gehad: het is namelijk een journalistiek verhaal en dat is precies wat ik binnenkort zelf moet schrijven voor mijn opleiding. De Lovebus is waargebeurd en tegelijkertijd heel erg spannend. De recensie volgt nog, maar dit kan ik alvast verklappen.

P.s. Ik hou nog steeds van jou

Afbeeldingsresultaat voor p.s. ik hou nog steeds van jou

Lara Jean had niet verwacht écht verliefd te worden op Peter. Zij en Peter deden maar alsof. Tot nu dan. Het wordt allemaal nog verwarrender als een andere jongen uit haar verleden terugkeert, en daarmee ook haar gevoelens voor hem. Kan iemand verliefd zijn op twee jongens?

Uitgeverij Moon ~ 288 pagina’s ~ september 2016 ~ ISBN: 9789048831197

Vast voor velen herkenbaar: je hebt even geen ‘verplichte’ boeken liggen, dus dan begin je aan een boek die je altijd al hebt willen lezen. Dat was het geval bij P.s. Ik houd nog steeds van jou. Eind vorig jaar las ik het eerste deel, maar er was nog geen gelegenheid om het tweede deel te lezen. Maar daar is verandering in gekomen en nu weet ik eindelijk hoe het boek afliep.. hoewel dat dacht ik, want enkele dagen na het uitlezen, kreeg ik de nieuwsbrief van Uitgeverij Moon, waarin stond dat er toch een derde deel komt. YES, dat mag natuurlijk altijd.

In de familie

Afbeeldingsresultaat voor in de familie joyceNina Satijn is een jonge fotografe, op zoek naar haar plek in het leven. Ze is single na een lange relatie en vindt steun bij haar oma Emma, die haar na de vroege dood van haar moeder voornamelijk heeft opgevoed. Nina’s vader Boudewijn, minister van Justitie en Veiligheid en bij een volgende kabinetsperiode in de race voor het premierschap, heeft zich tijdens de opvoeding nauwelijks om haar bekommerd en hertrouwde al snel met de mooie Marsala. Als Nina op een dag bij Emma op bezoek gaat, vindt ze haar op de grond in de woonkamer in haar huis in Wassenaar. Vermoord. Ze besluit alles op alles te zetten om de dader te vinden en de dood van haar geliefde oma te wreken.

Boekerij ~ 352 pagina’s ~ mei 2016 ~ ISBN: 9789022568477

Eigenlijk net zoals P.S. Ik hou nog steeds van jou las ik In de familie tussen alle boeken door. Ik had alle recensie-exemplaren al gelezen en dit boek stond toevallig tussen de e-books op mijn telefoon. Op andere blogs heb ik er al veel positiefs over gelezen, dus ik dacht: waarom niet? Het boek is inmiddels uit, dus binnenkort waag ik mij aan de recensie. En ik kan alvast verklappen dat ik tot 01:15 heb doorgelezen, omdat ik gewoon moest weten hoe het boek afliep.

Zo van deze vier boeken kun je sowieso een recensie verwachten in de maand maart. Misschien heb je het al door – op uitzondering van deze week – plaats ik iedere dinsdag en vrijdag een nieuw artikel op mijn blog. Dit kan een recensie zijn, maar ook dit soort overzichtjes of andere gerelateerde artikelen.

Naar welke recensie kijk jij uit?

Previous post Wie is de Mol 2017 – Diederik Jekel?
Next post Wie is de Mol 2017 – Sanne Wallis de Vries?